Powered By Blogger

Sunday, March 2, 2014

welcome 2014...

 assalamualaikum

huh..dah bersawang blog ni sebab lama tak buka. lantaran kesibukan seharian menyebabkan aku leka dalam meladeni kehidupan seharian.

ok tak nak cakap banyak. cuma nak update ilmu pengetahuan baru ku peroleh dari ceramah yang kudengar hari ini agar tak lupa dan boleh di tatap oleh anak anakku bila mereka dewasa  nanti.

inti pati dari kuliah ustaz Yusuf Mansur:

TAJUK: KEAJAIBAN SHOLAWAT

1) Dalam hidup ini, kita dianjurkan memperbanyakkan selawat keatas nabi sebanyak-banyaknya.
 semakin besar masalah dalam hidup ini semakin banyak perlunya kita berselawat. ada seorang diceritakan ustaz Yusuf, beliau merupakan seorang pelajar yang melanjutkan pelajaran di Mesir. dia pergi tanpa tajaan, dan apa yang membantunya ialah dengan ia berselawat 4444 kali sehari ke atas nabi Muhammad saw. dia melakukan setiap pagi selama lebih kurang 2 jam sesudah solat subuh sebanyak 4444 kali. Masya Allah Tabarokallah. pengajian beliau ditaja oleh seorang arab jutawan berkat dari keikhlasan selawat yang diamalkan.

2) Pegang ubun kelapa anak anak dan bacakan selawat sebanyak banyaknya agar ia menjadi orang yang taat pada Allah dan rasulnya diseluruh kehidupannya. bacakan juga Al fatihah untuk orang 2 tersayang seperti suami dan anak anak untuk kesejahteraan hidup.

3) Jika kita mengalami kesakitan atau mempunyai penyakit serius seperti jantung atau kanser atau penyakit biasa seperti sakit perut dan pening kepala, dianjurkan pegang dibahagian sakit itu dan bacakan selawat sebanyak banyaknya. termasuklah jika poket kita kempis bulan itu, maka pegang poket itu dan berselawat. Insya Allah dengan izin Allah akan datang rezeki yang mencurah curah.

Mungkin ada orang tidak percaya atau menganggap ia satu bidaah. namun, siapa yang berselawat
 bererti dia mencintai Rasulullah saw dan orang yang mencintai Rasullullah saw pasti akan dicintai Allah swt. wallahuaklam.




No comments:

Post a Comment